Tuesday, April 13, 2010

بحث های آماتوری پیش از راهپیمایی 25 خرداد 88

صبح روز 25 خرداد از خواب بیدار شدم و رفتم توی فیس بوک که هنوز فیلتر نشده بود: واااااای، به کوی دانشگاه تهران حمله شده بود.... همین طور هم دانشگاه صنعتی اصفهان.... شوکه شده بودم. یکی از بچه ها نوشته بود که برادرش توی کوی بدجوری کتک خورده، ...

بحث بود که امروز راهپیمایی هست یا نه. روز قبلش که درجه افتخارآمیز خس و خاشاکی به مون اعطا شده بود... باید چی کار می کردیم؟
- صبر کنید ببینید مجوز می دن یا نه؟
- من امروز میدون آزادی بودم، اونجا داشتن سنگر می چیدن، نرید
- بچه ها رو توی کوی به قصد کشت زدن، اینا ابایی از کشتن ندارن، نرید
- می کشند، نرید

به همه این بحث ها اضافه کنید این رو که تلویزیون مرتب زیرنویس رد می کرد که وزارت کشور مجوزی صادر نکرده، پلیس و مردم خودشون با اغتشاشگرانی که بدون مجوز میان توی خیابون برخورد کنند!

ظهر بود که یکی از بچه ها استتوس گذاشت به این مضمون: ما به اینترنت دسترسی داریم و توی فیس بوکیم، اکثر مردم که نیستن، از کجا بفهمن که اینا دارن به قصد کشت و قلع و قمع میان؟ و اگه مردم کم باشن، کشتار می شه، پس هر چی بیشتر باشیم، بهتره! خداحافظ، من رفتم!؛

ناگهان نظرات 180 درجه برگشت: همه شروع کردن به اطلاع رسانی که بریم تا تعداد بیشتر باشه...؛

No comments:

Post a Comment